2012-04-17

Påsk är mer än ägg och gula kycklingar

En bild säger mer än tusen ord säger dom.
Min påsk och efterbörd sammanfattas alltså med mer än nittontusen ord.
Det förstår ni ju själva att jag inte kan skriva ut.
Det skulle ta jättelång tid.
Jag sammanfattar det såhär istället.
Det här kan man ha för sig under lite ledighet.

Hänga bästa hänget på en bastuveranda med påskgodis, kok-kaffe, P3 och en brasa att grilla finkorv över.

Lite white-trash-sightseeing på storhandelns mecka.

Dricka finöl ur snygga plastflaskor.

Bli bjuden på middag och träffa leverpastejshundar.

Lyssna på ljuv musik.

Spreta lite på tårna.

Hoppa i den röda faran med långväga gäster.

Träffa fler djur. En styck leverpastej och en styck gremlin.

Åka lite skidlift upp på fjället.

Sitta vid en brasa i solskenet och grilla korv

Äta torkat kött som en kannibal.

Lyssna på tramporgel.

Dra till ett annat land med större fjäll.

Träffa skogens invånare.

Möta upp fina vänner över öl och minttu mitt i en skidbacke i solsken.

Åka lite bräda.

Sladda lite.

Lapa lite sol.

Njuta av livet längst upp på ett fjäll.

Ibland vill man bara leva och inte längta bakåt.

2 kommentarer:

Inredningsmamma sa...

men FUUUUUUUSK
jag har ett tråkigt liv känner jag

nomin sa...

Åh tack för att jag får vara en del av Påsk är mer än ägg och gula kycklingar.